Wijkraad Leidsche Rijn is ontevreden over het OV-plan

Het nieuwe voorstel van Qbuzz en U-OV over het OV-plan in Leidsche Rijn, leidt tot een lagere dekking. De wijkraad is kritisch over de keuzes die zijn gemaakt. Zo zouden buslijnen en haltes worden geschrapt en reistijden en loopafstanden langer worden. Dit zijn onlogische beslissingen in een groeiende gemeente en waar het openbaar vervoer nu al beperkter is dan de rest van de stad.

Qbuzz en U-OV hebben het ‘Vervoerplan 2016-2, Concessie Tram en Bus Regio Utrecht, Dienstregeling ingaande 2 juli 2016’ openbaar gemaakt. De adviezen van de wijkraken worden meegenomen richting de Provincie. De wijkraad Leidsche Rijn adviseert om een aantal lijnen en haltes te behouden, geplande lijnen niet langer uit te stellen en het netwerk in de wijk te optimaliseren door de aanleg van een ringlijn.


Advertentie:

De Wijkraad wil buslijnen 39 en 19 in zijn geheel behouden, waardoor de verbinding met Maarssen niet verslechterd en delen van Terwijde en De Wetering beter bereikbaar blijven. Het alternatief creëert langere reistijden en/of extra overstappen. Daarnaast wenst men een halfuursdienst voor Lijn 22 (Vleuten – De Meern – De Uithof) dat voor een verbetering voor onze busreizigers zorgt. Het eindpunt van lijn 29 wil men verlengen van Station Vleuten, via de route van lijn 126, naar Station Leidsche Rijn. Een optimale ringlijn zou ontstaan als, tijdens avonduren en in de weekenden, deze lijn wordt doorgetrokken via de route van lijn 28 naar de Meern Oost.

Wilt u meer informatie en toelichting klik dan hier voor het ‘Advies over Vervoerplan 2016-2 in verband met Openbaar Vervoer Leidsche Rijn’ van 5 februari 2016.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail naar redactie@regioleidscherijn.nl.