Welzaam Vleuten De Meern biedt boodschappenhulp aan

Veel mensen zijn voor hun boodschappen afhankelijk van anderen. De Boodschappen Hulpdienst van Welzaam Vleuten De Meern biedt voor hen een mogelijke uitkomst.

De vraag naar boodschappenhulp groeit. De hulpbehoevenden kunnen echter lang niet altijd voor deze hulpvraag beroep doen op familie, vrienden, buren of mantelzorgers. Ook kan lang niet iedereen een oplossing vinden bij de BoodschappenPlusBus, die groepsvervoer naar het winkelcentrum regelt zodat men individueel of in groepje en met of zonder begeleider boodschappen kan gaan doen. Daarbij raken mantelzorgers steeds vaker overbelast. De Boodschappen Hulpdienst van Welzaam Vleuten De Meern voorziet in een groeiende vraag naar boodschappenhulp en ondersteunt de mantelzorgers. Het uitgangspunt van deze hulpdienst luidt: lichte hulp waar dat kan, meer ondersteuning waar dat nodig is.

Boodschappenhulp op maat
De Boodschappen Hulpdienst kan op verschillende manieren hulp bieden. Zo kan er een vrijwilliger samen met een cliënt boodschappen gaan doen. De vrijwilliger gaat dan mee naar de supermarkt en zorgt, indien nodig, voor begeleiding en vervoer. Ook kan een vrijwilliger zelf voor de cliënt boodschappen gaan doen. De vrijwilliger overlegt dan eerst met de cliënt wat hij/zij nodig heeft en haalt vervolgens de boodschappen op in de supermarkt. Verder kan er een vrijwilliger samen met de cliënt gaan winkelen. Ook in dit geval zorgt de vrijwilliger voor begeleiding en/of vervoer waar dat nodig is.

Er kan langdurige boodschappenhulp worden aangevraagd, maar de hulp kan ook eenmalig of gedurende een korte periode worden geboden. Niet alle cliënten zijn namelijk altijd aangewezen op hulp bij boodschappen; een cliënt kan ook tijdelijk afhankelijk zijn van boodschappenhulp omdat hij/zij bijvoorbeeld een gebroken arm heeft. Ook wanneer het buiten glad is of als iemand die gewoonlijk hulp aan iemand biedt even niet beschikbaar is, kan er een tijdelijke vraag naar boodschappenhulp ontstaan.

Verder zorgt de Boodschappen Hulpdienst ervoor dat een vrijwilliger goed bij de hulpbehoevende past, waarbij er zeker ook rekening mee wordt gehouden dat er een goede klik is tussen de vrijwilliger en de cliënt.

Meer informatie en aanmelden
De hulpdienst is in principe kosteloos. Bij gebruikmaking van de auto van de vrijwilliger, zal de vrijwilliger echter een vergoeding voor autokosten en eventuele parkeerkosten vragen. De tarieven hiervan zijn vastgesteld op €2,50 per keer of €0,28 per gereden kilometer.
Jij kan je aanmelden door te bellen naar 030–6773131. Dit nummer is iedere werkdag van 09:00-11:00 uur beschikbaar. Aanmelden kan ook door te mailen naar [email protected]. Bij dit nummer en e-mailadres kan je ook terecht voor meer informatie of als je interesse hebt in vrijwilligerswerk.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail naar [email protected].

Scroll naar boven