Traditiegetrouw, op de eerste donderdag nadat het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is geveild, komt zakelijk Utrecht bijeen. Verse haring is immers een goede reden om te netwerken. Vandaag was het tijd voor de feestelijke lustrumeditie, waar ook burgemeester Jan van Zanen een harinkje meepikte.
De keurmeesters waren afgelopen dinsdag zeer tevreden met de nieuwe haring. De Hollandse Nieuwe is ziltig, romig, lekker vet en heeft een zeer goede smaak. Goed nieuws, want dit jaar mocht de organisatie van de Utrechtse Haringparty, samen met de aanwezige partners bijna 500 gasten verwelkomen.
De Utrechtse Haringparty is een jaarlijks initiatief, maar voor organisatie en partners dit jaar met zijn 10e jaargang en een totaal van maar liefst 22 bedrijven als participant een extra bijzondere editie. “Geweldig dat er vanuit de ondernemers zoveel aandacht is voor dit jaarlijkse feestelijke event”, aldus Marco Peek (BHG) “het verbinden van de participerende sponsoren en hun gasten is het fundament van het succes van dit jaarlijkse evenement!”
Gasten werden traditiegetrouw bij Restaurant Zuiver ontvangen door haringmeisjes en een glas bubbels. Na een woord van welkom werd de haringparty officieel geopend door Jan van der Roest, waarna de haring geproefd kon worden. Ondanks zijn overvolle agenda, was ook burgemeester Jan van Zanen van de partij en nam nog even een moment om stil te staan bij het succes van dit netwerkevent, wat inmiddels een traditie voor zakelijk Utrecht genoemd mag worden. “Overweldigend dat er 500 gasten aanwezig zijn, maar dat is begrijpelijk gezien de enorme economische groei vergeleken met de 1e editie alweer 10 jaar geleden.”
“Je kunt wel zeggen dat de Utrechtse Haringparty inmiddels een begrip is en deze jaarlijkse traditie zetten wij graag voort. Ieder jaar weer verbinden meer partners zich graag aan dit exclusieve business-to-business event”, vertelt René Pfeiffer (Sweco).
De organisatie, bestaande uit Marco Peek en René Pfeiffer, blikt terug op een geslaagde lustrumeditie en kijkt uit naar de jaarlijkse Utrechtse kerstborrel. Beide netwerkevents zijn uitsluitend toegankelijk voor gasten met een exclusieve uitnodiging.
Complete lijst van sponsoren (in willekeurige volgorde)
BHG, Sweco, Vereniging Parkmanagement de Wetering Haarrijn, Mazars, Bokxing IT, Parkmanagement Papendorp, UBN Uitzendbureau, Restaurant Zuiver, Madeko, Driessen Food, Jones Lang LaSalle (JLL), VMB, Van Beek en Partners, GBV, Rabobank, De Heuvelrug boekhouders, Business Club de Wetering, Jos Scholman, DHL, Avex, Ekris en W3 wijnen.