Waar ‘Loesje’ haar leuzen aanplakt op in het oog springende plekken laat Anne Sophie hele lieve kleine kaartjes achter op veel bezochte, openbare plekken. Je kan ze zomaar tegenkomen en juist dat is het effect wat de maakster voor ogen heeft. Plotseling oog in oog komen te staan met iets dat je een sprankje geluk of hoop schenkt. Enkel door het lezen van een lief berichtje of het vinden van een geluksmuntje in het envelopje kan je humeur op slag laten veranderen of je een andere kijk op de wereld om je heen geven. Op de fragiele, met zorg gemaakte kaartjes staan geen schreeuwende letters en naar de afzender moet je op zoek. Het is geen stunt van een mediabedrijf, maar een daad van medemenselijkheid. Anne Sophie beleeft niet enkel aan het maken van de kaartjes geluksmomenten, maar zeker ook wanneer ze de reacties leest die vinders op haar website achterlaten:
Er hoeft geen kettingreactie te ontstaan, al worden de kaartjes ook wel opnieuw door de vinder ervan ergens achtergelaten voor een volgende vinder.
Tijdens haar verblijf op Bali is haar missie begonnen en duizenden kaartjes later mag ze zich verheugen in de hulp van sociale werkplaatsen die haar veel werk uit handen nemen. Zo dienen haar kaartjes een tweede doel. Ze verschaffen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een dagbesteding en wie van hen een kaartje in handen heeft mag zich deelgenoot weten van de boodschappen die wereldwijd bij een vinder terecht komen. Dat is ook wat er op het envelopje staat: ‘voor de vinder.’
Met haar artistieke talent heeft Anne Sophie al veel harten weten te bereiken. Het is een tijdrovende bezigheid, maar desondanks vindt ze tijd om er op uit te gaan. Wandelend, fietsend of hardlopend, ze geniet ervan om buiten te zijn. Naast de tijd die er in haar missie gaat zitten is het ook een kostbare bezigheid. Inmiddels maakt ze kaartjes voor diverse betalende partijen. Door crowdfunding via de website is het nog steeds mogelijk eraan bij te dragen de kaartjes te maken en te verspreiden.
Voor januari 2021 wil Anne Sophie het magisch aantal van vijftigduizend kaartjes hebben verspreid, maar ambitieus als ze is wil Anne Sophie daarna nog heel veel meer mensen een ‘happy little moment’ bezorgen.
