Locatieplan openbare laadpalen 030laadpaal.nl_foto_hp_van_rietschoten
 Foto: Hans Peter van Rietschoten

Meer of minder laadpalen?

18 maart 2020 16:27  Redactie  2 reacties

Tussen nu en vijf jaar zal Utrecht fors snoeien in het aantal parkeerplekken voor niet elektrische auto’s. Voor de aanleg van meer dan tweeduizend oplaadpunten voor de elektrisch aangedreven voertuigen, moet plek worden ingeruimd: een laadpaal is geschikt om twee voertuigen aan op te laden. Het plaatsen van tweeduizend van dergelijke oplaadpunten betekent dat er plek nodig is voor vierduizend elektrische wagens. Per saldo gaan er parkeerplekken voor niet gestekkerde auto’s verloren.

Getuige de krijtteksten die in diverse wijken de stoep sieren is de gemeente aan het inventariseren waar er laadpalen kunnen worden geïnstalleerd. Een en ander is ter inzage in het Locatieplan openbare laadpalen op de website zoals aangegeven in de krijtuitingen. Het aantal laadpalen is gebaseerd op de vervoersgegevens per buurt en het geschatte aantal elektrische voertuigen. Op dit moment zijn er vijfhonderd laadpalen die dus duizend voertuigen kunnen laden terwijl er inmiddels ruim vierduizend huishoudens zijn die elektrisch rijden.

NIEUWSBRIEF

Wekelijks het nieuws en/of de uitagenda mail ontvangen? Geef dan hieronder je e-mailadres op.

Advertenties:

NIEUWSBRIEF

Wekelijks het nieuws en/of de uitagenda mail ontvangen? Geef dan hieronder je e-mailadres op.

2 reacties

  1. maar niet bij mij voor de deur ik rij hem eruit
    altijd

  2. Ik weet alleen dat degene die bedacht dat bij mij achter een laadpaal moet komen bepaald niet snugger is. Als de paal 50 cm van de parkeerplaats (dit is voorgeschreven) moet komen, dan komt deze precies tegen mijn poortdeur aan. De laadpaal blokkeert dan ook de enige uitgang (pad) waar wij met onze fiets, brommer of onze “kleine” kliko’s langs moeten. Zelfs mijn kinderen konden dit bedenken. En op de Akkrumerraklaan (achter de bouwspeeltuin) hebben ze geen een gepland, terwijl daar heel veel parkeerplekken zijn. Deze zijn ontwikkeld inzake de parkeer drukte rond de school, maar bijna de hele dag staan deze parkeerplekken leeg. Ze kunnen daar meteen een hele rij plaatsen, worden deze parkeerplekken tenminste ook wat efficiënter gebruikt.


Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reageren:
Naam:
Email *
Website