Wat is het effect is van gezamenlijke openingstijden op een winkelgebied? Twee studentes doen onderzoek in twee verschillende winkelgebieden waaronder ook Leidsche Rijn.
Juliëtte Zwaan en Roxy Beer van TMO Fashion Business School zitten momenteel in hun afstudeerfase en hebben vanuit ‘Platform De Nieuwe Winkelstraat’ (DNWS) een opdracht ontvangen voor hun scriptie. Zij onderzoeken wat het effect is van gezamenlijke openingstijden op een winkelgebied.
Gezamenlijke openingstijden
Een belangrijke factor die mogelijk betrekking heeft op de aantrekkelijkheid van een winkelgebied is gezamenlijke openingstijden. De meeste winkelstraten bestaan grotendeels uit ondernemers die graag zelf beslissen wanneer zij open zijn. Dit kan voor irritatie zorgen bij de consument. Juliëtte en Roxy willen uitzoeken in hoeverre gezamenlijke openingstijden een positief effect heeft op de sfeer/beleving, klanttevredenheid en uiteindelijk de traffic.
Online-enquête
In eerste instantie wilde de dames de straten opgaan en mensen aanspreken maar dat is vanwege de coronacrisis geen optie meer. Vandaar dat zij middels een online-enquête willen onderzoeken hoe jij als consument daar naar kijkt.
Je kan met het onderzoek meehelpen door de online-enquête voor ze in te vullen. Het invullen neemt een kleine 5 à 7 minuten van je tijd in beslag.